Resultaten tot nu toe

Woensdag 2 oktober

  • Woensdag 9 oktober
  • Woensdag 23 oktober
  • Woensdag 13 november
  • Woensdag 12 februari
  • Woensdag 26 februari
  • Woensdag 12 maart

De resultaten van de Startbijeenkomst

Tijdens de Startbijeenkomst op 2 oktober hebben ruim 50 inwoners met elkaar gesproken over de samenvoeging van de gemeente Oostzaan met andere gemeenten.

Samen hebben zij de thema’s bepaald die voor hen het belangrijkst zijn. Dit zijn de thema’s waaraan gewerkt gaat worden:

1. Samenwerking
2. Betrokkenheid
3. Dorpsgevoel/dorpskarakter/identiteit
4. Financiën
5. Gelijkwaardigheid
6. Autonomie

Lees hier het hele verslag van de bijeenkomst.

 

Werkplaatsgids

De werkplaatsgids vind je hier.

 

Informatieboekje

Het informatieboekje vind je hier

 

Meer informatie? Kijk in de online bibliotheek.

Inspirerende bijeenkomsten op 9 en 23 oktober.

Op 9 oktober en 23 oktober waren de eerste twee tussenbijeenkomsten van de Burgeadviesraad Oostzaan. Deze avonden kwamen er inspiratoren langs uit binnen en buiten Oostzaan. Hiernaast zie je de inspiratoren van 23 oktober.

Deze avond hebben we ook besloten twee extra bijeenkomsten aan het proces toe te voegen. Deze zijn op:

Woensdagavond 12 februari

Woensdagavond 26 februari. 

De slotbijeenkomst is gepland op woensdagavond 12 maart. 

Het verslag van de bijeenkomst op 9 oktober vind je hier.

 

Vraaggesprek met de wethouder

13 november is vond de vierde bijeenkomst van de Burgeradviesraad plaats. De deelnemers hebben vragen kunnen stellen aan de wethouder van financiën.

In het tweede deel van de avond zijn de werkplaatsen verder met elkaar aan de slag gegaan. 

Online bijeenkomst 15 januari 2025

Op 15 januari vond een online bijeenkomst plaats.

Daarin zijn een aantal belangrijke zaken besproken en besloten namelijk:

  • Er zijn Algemene vragen aan de gemeente genoteerd tijdens de online bijeenkomst van 15 januari. Inmiddels zijn deze beantwoord. Lees hier de antwoorden.

  • 12 februari is de volgende bijeenkomst, inloop 19.00 uur, start 19.30 uur.

  • 26 februari volgt presentatie onderzoeksrapport en gesprek gemeenteraad.
    Inloop 18.00 uur, start 18.30 uur. (wij zorgen voor een simpele maaltijd).

  • Woensdagavond 12 maart is de slotbijeenkomst. Exacte aanvangstijd bespreken we op 12 februari.

26 februari 2025

Verslag van de bijeenkomst

Deze avond had de Burgeradviesraad een intensief programma. We trapten af met de presentatie door Stan van de Laar van bureau &Van de Laar over het onderzoek naar het toekomstperspectief van een eventuele ambtelijke/ bestuurlijke fusie tussen Wormerland, Oostzaan en Landsmeer. Ook was er ruimte voor de Burgeradviesraad om vragen te stellen. Die mogelijkheid werd met beide handen aangegrepen.

Daarna gingen 6 duo’s van raadsleden in gesprek met de Burgeradviesraad. In drie rondes zijn de leden van de Burgeradviesraad met raadsleden in gesprek gegaan over de vraag: wat vind jij belangrijk voor de samenvoeging met een andere gemeente?

Duo 1

Bart Baaten (VVD) en Siefko Julius (D66)

Duo 2

Frank Aan (PvdA) en Rob Monen (Oostzaan Natuurliik)

Duo 3

Lize Boshoven (CDA) en René Blokzijl (VVD)

Duo 4

Hester Stroo (GL) en Olav Abbring. (VVD)

Duo 5

Martin Alblas (VVD)) en Anja Visser (CDA)

Duo 6

Laura Gunzel (PvdA) en Janneke Lagerwaard

 

Na de pauze hebben de werkplaatsen hun adviezen verder uitgewerkt en ging iedereen moe maar voldaan naar huis.

Op 12 maart komt de Burgeradviesraad nog een keer bij elkaar tijdens de slotbijeenkomst. Dan starten we een half uur eerder, dus om 19.00 uur.

De Slotbijeenkomst vind plaats op 12 maart 2025

Tegen die tijd vind je hier het progamma van de avond.